Click here to read Privacy policy in English!
Jelen tájékoztató (a továbbiakban: Tájékoztató) célja, hogy rögzítse a Lexis Alapítvány (székhely: 2092 Budakeszi, Hársfa utca 12.; nyilvántartási szám: 1400/Pk.60133/2002; a továbbiakban: Alapítvány), mint a www.lexisalapitvany.hu honlap tulajdonosa, mint az Alapítványi hírlevél szolgáltatója által alkalmazott adatvédelmi és kezelési elveket, amelyeket az Alapítvány, mint adatkezelő magára nézve kötelező erővel ismer el az általa nyújtott hírlevélszolgáltatás, adománygyűjtés és támogatás nyújtás kapcsán.
A Tájékoztató rendelkezéseinek kialakításakor az Alapítvány különös tekintettel vette figyelembe az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében (GDPR), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) rendelkezéseit.
Az Ön személyes adatainak kezelése szempontjából az Alapítvány az adatkezelő, azaz az Alapítvány felelős az Ön személyes adatainak jogszerű kezeléséért. Az alábbi elérhetőségeken veheti fel velünk a kapcsolatot:
Adatkezelő neve: Lexis Alapítvány
Postacím: 2092 Budakeszi, Hársfa utca 12.
Adószám: 18695584-1-13
Email cím: lexisalapitvany@lexisalapitvany.hu lexisalapitvany@gmail.com
Honlap: www.lexisalapitvany.hu
Telefonszám:
Az adatvédelmi tisztviselő elérhetősége: lexisalapitvany@gmail.com lexisalapitvany@lexisalapitvany.hu
1. Az adatkezelés elvei
Az Alapítvány az adatkezelés szabályainak mindenben eleget tesz, a tevékenysége során az általa szervezett programokkal, kiírt pályázatokkal kapcsolatban tudomására jutott személyes adatokat, valamint a munkavállalóira és valamennyi alkalmazottjára, önkéntesére vonatkozó személyes adatot a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak megfelelően, bizalmasan kezeli és azt harmadik személyeknek át nem adja, hozzáférhetővé nem teszi.
Az Alapítvány a személyes adatok kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon végezi („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”).
A személyes adatok gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történik, és azokat az Alapítvány nem kezeli ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; az Adatvédelmi Rendelet 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés („célhoz kötöttség”).
Az Alapítvány biztosítja, hogy a személyes adatok az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak legyenek, és a szükségesre korlátozódnak („adattakarékosság”).
Az Alapítvány biztosítja, hogy a személyes adatok pontosak és szükség esetén naprakészek legyenek; minden ésszerű intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatok haladéktalanul törlésre vagy helyesbítésre kerüljenek („pontosság”).
A személyes adatok tárolása olyan formában történik, amely az Érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerül sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére az Adatvédelmi Rendelet 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel („korlátozott tárolhatóság”).
Az Alapítvány a személyes adatok kezelését oly módon végzi, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).
Az Alapítvány felelős a megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).
2. A kezelt adatok köre, az adatkezelés jogalapja, célja, és az adatkezelés időtartama
Az Alapítvány tevékenységének elsődleges céljai:
- Támogatás nyújtása, sportolók, zenészek, művészek, ukrán menekültek, szociálisan rászorulók számára. Határontúli magyar kissebbségek támogatása, Magyarországi rászorulók, kissebbségek számára, politika mentesen.
- Az Alapítvány évente meghatározott adománykeret erejéig egyszeri (pénzbeli, természetbeni) támogatást nyújt indokolt esetben, krízishelyzetekben lévő személyeknek, akik ezen egyszeri támogatás segítségével képesek lehetnek átmeneti problémáik hosszú távú kezelésére, megoldására.
- Az Alapítvány hosszabbtávú, célhoz kötött támogatást nyújt a szociálisan rászoruló, illetve szociális védettséget igénylő helyzetben lévő pályázó olyan céljának elérése érdekében. Ez megvalósulhat egyszeri vagy rendszeres (pénzbeli, természetbeni) támogatásként, ösztöndíj formájában, vagy tartós adományozás keretében.
- Az Alapítvány részt vesz sport oktatási, képzési programok megvalósításában, melyek célja az egyén és a kisebb közösségek számára az oktatásban / nevelésben rejlő szociális kitörési lehetőségek megteremtése. Ennek keretében az alapítvány programokat szervez és fedezi azok költségeit, továbbá pályázatokat ír ki tehetséges, illetve szakmai területükön kimagasló eredményeket elérő, szociálisan hátrányos helyzetű személyek számára.
- az alapítvány által képviselt értékek (mint közösségi felelősségvállas, mások részére történő önzetlen segítségnyújtás) közvetítésével közvetetten szélesebb társadalmi körben is a társadalmi, szociális különbözőségek feltárása, illetve elfogadtatása, a szociális érzékenység javítása, a társadalmi szerepvállalás erősítése, a jövő- és közösségtudatos, illetve egészségtudatos gondolkodás fejlesztése.
Az Alapítvány adatkezelésének célja:
Az Alapítvány adatkezelésének célja az Alapítvány által szervezett programokban résztvevő személyekkel való kapcsolattartás, az Alapítvány által vállalt szerződéses kötelezettségek teljesítése, a pályázati feltételeknek való megfelelőség ellenőrzése, a pályázóktól beérkező pályázatok elbírálása, a pályázók kiértesítése, kapcsolattartás a pályázókkal, a támogatások eljuttatása a jogosultak részére, a támogatások felhasználásának ellenőrzése, a programok, pályázatok eredményének közzététele, a támogatott pályázók személyének, benyújtott pályázatuknak, a megítélt támogatás összegének, illetve a támogatott – későbbi életkörülményeiben a támogatás révén bekövetkező eredményekről szóló – beszámolójának közzététele az Alapítvány honlapján, beszámolóiban, kiadványaiban vagy egyéb módon történő felhasználása az Alapítvány példamutató programjában.
3. Az adományozási és adományszerzési célból kezelt adatok köre
Adatkezelési esetkör leírása, az adatkezelés célja
a) Adományozás:
Amennyiben Ön adományt kíván eljuttatni hozzánk, erre lehetősége van átutalással, vagy gyors adományozás keretében bankkártyás fizetéssel is. Átutalás esetében az Ön bankszámlaszámát és nevét ismerjük meg. Bankkártyás fizetés esetén az Ön nevét, email címét, lakcímét, telefonszámát kezeljük. Az adományozáshoz ezen adatok kezelése elengedhetetlen.
b) Támogatottak adatainak kezelése:
Az Alapítvány egyéb támogatottjainak személyes és különleges adatait az érintettek hozzájárulásával kezeljük.
Adatkezelés jogalapja
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön által megadott hozzájárulás. Az adatkezelés minden esetben önkéntes. Ön a hozzájárulását bármikor visszavonhatja, ez azonban nem érinti a visszavonás előtt történt adatkezelés jogszerűségét.
Adatkezelés időtartama
- a) Az adományozók személyes adatainak kezelése a számviteli előírások szerinti időtartamig valósul meg.
- b) A felvételt nem nyert pályázók és szüleik/gondviselőik adatait a felvételi eljárást követő 5 év elteltével töröljük, addig is zártan kezeljük. A támogatásban részesülők adatait hozzájárulásuk visszavonásáig kezeljük.
Adományozók nevének nyilvánosságra hozatala
Adatkezelési esetkör leírása
Amennyiben hozzájárul, nevét feltüntetjük honlapunkon az adományozók között.
Adatkezelés jogalapja és célja
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön által megadott hozzájárulás.
Adatkezelés időtartama
Az adatokat az Ön hozzájárulásának visszavonásáig kezeljük.
Pályázók és Támogatottak
Adatkezelési esetkör leírása
Az Alapítványhoz csatlakozni szándékozók, és az Alapítvány egyéb támogatottjai adatainak kezelése.
Adatkezelés jogalapja és célja
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön által megadott hozzájárulás.
Személyes és különleges adatokat kezelünk:
– abból a célból, hogy ki tudjuk választani a pályázók közül azokat, akik támogatásban részesülhetnek,
– abból a célból, hogy a támogatottak megkaphassák a támogatás szerinti ellátásokat, szolgáltatásokat, és egyéb juttatásokat.
A felvételi eljárás során kezeljük:
– a jelentkezési adatlapon megadott adatokat
a) név,
b) születési név,
c) születési hely, idő,
d) anyja neve,
e) lakóhely,
f) tartózkodási hely
g) levelezési cím
h) telefonszám,
i) e-mail cím,
j) kapcsolattartó neve, címe, e-mail címe, telefonszáma.
(ezen adatok kezelése elengedhetetlen a rászorultság megítéléséhez),
– a szociális helyzet személyes felmérése során tudomásunkra jutott adatokat
a) családi állapot és a pályázó családi körülményeire vonatkozó adatok,
b) tanulmányi adatok,
c) jövedelmi adatok,
d) bankszámla adatok
e) adóazonosító jel
f) a résztvevőt, pályázót ábrázoló fotó.
(ezen adatok kezelése elengedhetetlen a rászorultság megítéléséhez),
A támogatás érdekében a megkötött szerződés alapján, a teljesítés érdekében az Önök hozzájárulásával kezeljük:
– a támogatást nyert gyerekek és szülők/gondviselők esetében a felvételi eljárás során a birtokunkba kerülő adatokat (ezen adatok kezelése elengedhetetlen a támogatások nyújtásához),
– a gyermekek és szülők/gondviselők betegségeire (pl.: allergia) vonatkozó adatokat (ezen adatok kezelése elengedhetetlen a támogatások nyújtásához, és a foglalkozások/táborok/rendezvények során a felügyeletünkre bízott gyermekek egészségügyi állapotának megfelelő ellátás, szolgáltatás biztosításához).
Minden olyan program és pályázat esetében, amelynek adatkezelési célja megvalósításához nincs szükség az Alapítvány nem kezel az Adatvédelmi Rendelet 9. cikke szerinti különleges kategóriájú személyes adatot, a kezelt személyes adatok tekintetében az adatkezelés jogalapja az Adatvédelmi Rendelet 6. cikke (1) bekezdésének b) pontja, amely szerint a személyes adatok kezelése jogszerű, akkor és annyiban, ha az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges. Ezen pont értelmezése szempontjából az Alapítvány részére beküldött támogatási kérelem, pályázati adatlap az Érintett kérésének, az Alapítvány döntése értelmében támogatásban részesített kérelem, pályázat alapján az Érintett és az Alapítvány között létrejövő jogviszony, támogatási szerződésnek minősül.
Az Alapítvány különleges kategóriájú személyes adatként a programok, pályázatok céljához igazodóan, esetenként Egészségügyi adatokat kezelhet. Minden olyan pályázat esetében, amelynek a megjelölt adatkezelési célja megvalósításához az Alapítvány az Adatvédelmi Rendelet 9. cikke szerinti különleges kategóriájú személyes adatot (Egészségügyi adat) is kezel, úgy a kezelt különleges kategóriájú személyes adatok tekintetében az adatkezelés jogalapja – az Adatvédelmi Rendelet 9. cikke (2) bekezdésének a) pontjával összhangban és (4) bekezdésben biztosított tagállami szektorális jogalkotásra történő felhatalmazásra is tekintettel – az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény 4.§ (3) bekezdése, az Érintettek megfelelő tájékoztatáson alapuló önkéntes, egyértelműen kifejezett akaratot tartalmazó, és a szabályszerű nyilatkozat megtételét hitelt érdemlően bizonyító módon tett hozzájárulása.
Minden esetben, amikor az adatkezelés jogcíme az Érintett kifejezett írásbeli hozzájárulása, a résztvevők, pályázók, illetőleg Harmadik személyek az Alapítvány által szervezett programon történő jelentkezés, részvétel, illetve az Alapítvány által kiírt programokra történő pályázat benyújtása alkalmával teljes bizonyító erejű magánokiratban, kifejezett, írásbeli hozzájárulásukat adják ahhoz, hogy a személyes adataik a fent leírt terjedelemben és céllal az Alapítvány által kezelésre kerüljenek.
Ha az Érintett hozzájárulását olyan írásbeli nyilatkozat keretében adja meg, amely más ügyekre is vonatkozik, a hozzájárulás iránti kérelmet ezektől a más ügyektől egyértelműen megkülönböztethető módon kell előadni, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világos és egyszerű nyelvezettel.
Az Érintett jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. A hozzájárulás megadása előtt az érintettet erről tájékoztatni kell. A hozzájárulás visszavonását az Alapítvány ugyanolyan egyszerű módon teszi lehetővé, mint annak megadását.
Amennyiben a kérelmező, a program résztvevője, pályázat jogosultja 18. életévét be nem töltött személy, úgy a gyermekek személyes adatainak kezelése csak akkor és olyan mértékben jogszerű, ha azokat a gyermek feletti szülői felügyeletet gyakorló adta meg, illetve kezelésüket hozzájárulás megadása útján ő engedélyezte.
Adatkezelés időtartama
A felvételt nem nyert pályázók és szüleik/gondviselőik adatait a felvételi eljárást követő 5 év elteltével töröljük, addig is zártan kezeljük.
A támogatásban részesülők adatait hozzájárulásuk visszavonásáig kezeljük.
Kapcsolatfelvételi űrlap
Adatkezelési esetkör leírása
Honlapunkon lehetőség van űrlapon keresztül kapcsolatba lépni az Alapítvánnyal. Az űrlapon nevét, email címét, telefonszámát és a számunkra küldött üzenet tartalmát kezeljük.
Adatkezelés jogalapja és célja
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön által megadott hozzájárulás.
Adatkezelés időtartama
Az adatokat a kapcsolatfelvétel megvalósulását követően töröljük, kivéve, ha további kapcsolat jön létre, amely személyes adatok kezelésével jár együtt, de ez esetben az adatkezelésről további tájékoztatást adunk.
4. Adattovábbítás
Az általunk kezelt adatokhoz teljeskörűen az ellenőrzésre jogosult szerveken kívül csak az Alapító, a Kuratórium, a Felügyelő Szerv és az Alapítvány titoktartásra kötelezett alkalmazottai férhetnek hozzá.
a) Hírlevél: Személyes adatait nem továbbítjuk harmadik személy részére, kivéve, ha Ön hozzájárul, de ilyen esetben mindig előzetesen kérjük a hozzájárulását az adattovábbításhoz.
b) Adományozás: Amennyiben hozzájárul a lexisalapitvany.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatait átadjuk az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, email cím.
Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.
c) Támogatottak adatainak kezelése:
A támogatottak a nyilvántartása lehetővé teszi az adataik, a támogatások, juttatások, szolgáltatások, ösztöndíjak anonim szakmai és pénzügyi elemzését, és a tervezéshez való felhasználását, ugyanakkor alkalmas a konkrét személynek nyújtott valamennyi támogatás beazonosítására is. A támogatottak nyilvántartása és későbbi beazonosítása céljából az Alapítvány könyvelését végző szolgáltató is megismerheti. A támogatottak adatainak kezelésére a támogatók felé történő elszámolás és az adózási kötelezettségek teljesítése okán van szükség. Amennyiben a foglalkozások megtartásához megbízott oktatót vagy önkéntest veszünk igénybe, a támogatott azonosító adatait, iskolai osztályfokát, és a támogatás ideje alatt elért eredményeit ez a személy megismerheti. Amennyiben ehhez a támogatási szerződésben külön hozzájárulnak, a gyermekekről a foglalkozásainkon, vagy az általunk szervezett eseményeken készült fényképeket, videófelvételeket a honlapunkon, facebook oldalunkon és kiadványaiban közzétesszük. A támogatottak média szerepléseihez (rádió, televízió, írott sajtó, kampányfilm, plakát és szóróanyagokon való megjelenés) külön engedélyt, nyilatkozatot, hozzájárulást kérünk.
5. Az Alapítvány működéséhez kapcsolódó munkaügyi adatkezelések
Az Alapítvány munkaügyi adatkezelésként, mint munkáltató kezeli a vele munkaviszonyban, illetőleg foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyban álló személyek személyes adatait (foglalkoztatotti adatok). Az Adatvédelmi Rendelet 88. cikkében foglalt nemzeti szektorális jogalkotásra történő felhatalmazás értelmében az Alapítvány a munkáltatói személyes adatkezelést fő szabály szerint csak a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban Mt.) szerinti adatkörben, különös tekintettel az Mt. 10 §. (1) és (3) bekezdésére, és az adatkezelésre vonatkozó további jogszabályi előírások betartásával, és felügyeleti Hatósági iránymutatások figyelembe vételével kezelheti.
Az adatkezelés célja:
Az Alapítvány, mint munkáltató/foglalkoztató a foglalkoztatott személyekkel létesített jogviszonyból fakadó jogok és kötelezettségek teljesítése, továbbá az ezen jogviszonyra irányadó egyéb törvényi kötelezettségek teljesítése érdekében kezeli az Érintettek személyes adatait.
Kezelt adatok köre:
A foglalkoztatási jogviszony céljának megvalósításához szükséges személyes adatok, így különösen: születési/viselt név, születési hely/idő, anyja neve, adóazonosító jel, TAJ szám, nyugdíjpénztári, egészségpénztári stb. tagság, állampolgárság, gyerekek száma, családi állapot, szervezet, pozíció, munkakör, munkaképesség csökkenés foka, törvényes munkaidő és munkarend, alapbér, alapjárandóságok, költségtérítések, pótlékok, tiszteletdíjak egyéb járandóságok, jogerős bírósági végzés alapján fizetendő összegek (jogosult/kötelezett személyi adatai), bankszámlaszám, üzemi egészségügyi ellátás biztosításához szükséges adatok, foglalkozás egészségügyi besorolás adata, munkaidő adatrögzítés adatai, készenlétre, ügyeletre vonatkozó adatok, távolléti adatok, tanulmányi szerződés adatai, képzési költségek.
Az adatkezelés jogalapja:
A munkáltatóként/foglalkoztatóként kezelt foglalkoztatotti személyes adatok tekintetében az adatkezelés jogalapja az Adatvédelmi Rendelet 6. cikke (1) bekezdésének b) pontja, amely szerint a személyes adatok kezelése jogszerű, akkor és annyiban, ha az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
6. Adatfeldolgozás
Az Alapítvány igénybe vesz adatfeldolgozót könyvelési és bérszámfejtési tevékenységének végrehajtása érdekében.
Az adatfeldolgozónak a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatos jogait és kötelezettségeit az Alapítvány határozza meg. Az adatkezelési műveletekre vonatkozó utasítások jogszerűségéért az Alapítvány felel. Az adatfeldolgozó tevékenységi körén belül, illetőleg az Alapítvány által meghatározott keretek között felelős a személyes adatok feldolgozásáért, megváltoztatásáért, törléséért, továbbításáért és nyilvánosságra hozataláért.
Az adatfeldolgozó tevékenységének ellátása során más adatfeldolgozót nem vehet igénybe. Az adatfeldolgozó az adatkezelést érintő érdemi döntést nem hozhat, a tudomására jutott személyes adatokat kizárólag az Alapítvány rendelkezései szerint dolgozhatja fel, saját céljára adatfeldolgozást nem végezhet, továbbá a személyes adatokat az adatkezelő rendelkezései szerint köteles tárolni és megőrizni.
Az adatfeldolgozónak 24 órán belül jelentenie kell az Alapítvány részére, ha adatvédelmi incidenst észlel, vagy ha a felelősségi körébe tartozó személyes adatokhoz illetéktelen hozzáférésről szerez tudomást.
Adatfeldolgozó adatai:
Cégnév: Solus Bt.
Székhely: 2092 Budakeszi, Virágvölgy út 2.
Cégjegyzékszám: 13-06-048014
Adószám: 28595296-1-13
Az adatfeldolgozói adatkezelés célja:
A munkavállalók/foglalkoztatottak díjazásával összefüggő könyvelési, bérszámfejtési tevékenység, hatóság felé fennálló kötelezettségek végrehajtása.
Kezelt adatok köre:
születési/viselt név, születési hely/idő, anyja neve, adóazonosító jel, TAJ szám, nyugdíjpénztári, egészségpénztári stb. tagság, állampolgárság, gyerekek száma, családi állapot, munkakör, munkaképesség csökkenés foka, törvényes munkaidő és munkarend, alapbér, alapjárandóságok, költségtérítések, pótlékok, tiszteletdíjak egyéb járandóságok, jogerős bírósági végzés alapján fizetendő összegek (jogosult/kötelezett személyi adatai), bankszámlaszám, üzemi egészségügyi ellátás biztosításához szükséges adatok, foglalkozás egészségügyi besorolás adata, munkaidő adatrögzítés adatai, készenlétre, ügyeletre vonatkozó adatok, távolléti adatok.
7. Egyéb adatkezelések
Önkéntes tevékenységgel kapcsolatos adatkezelés
Az Alapítvány, mint fogadó szervezet közérdekű feladatai megvalósítása érdekében önkénteseket alkalmaz a közérdekű önkéntes tevékenységről szóló 2005. évi LXXXVIII. törvényben foglaltaknak megfelelően, amely során személyes adatokat kezel.
Az adatkezelés célja: az önkéntes személyének beazonosítása, közérdekű önkéntes tevékenység folytatására vonatkozó szerződés írásba foglalása, az önkéntesekről nyilvántartás vezetése, az önkéntes tevékenység teljesítéséhez szükséges kapcsolattartás lehetőségének biztosítása, a foglalkoztatással összefüggő jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés.
Kezelt adatok köre:
- név
- születési hely és idő
- anyja neve
- lakcím, ennek hiányában tartózkodási, illetve szálláshely
- a közérdekű önkéntes tevékenységre vonatkozó adatok (önkéntes tevékenység kezdete, vége, tartalma, helye, a tevékenységre fordított idő, az önkéntest megillető esetleges juttatások, pihenőidő)
- e-mail cím
- telefonszám
Adatkezelés jogalapja:
A fenti személyes adatok tekintetében az adatkezelés az Alapítványra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges [Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont] a közérdekű önkéntes tevékenységről szóló 2005. évi LXXXVIII. törvény 6.§ és 14. §-a, valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. §-a alapján. A 6-7. pontokban megjelölt személyes adatok tekintetében az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél [Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont].
8. Szerződéskötés és teljesítés érdekében a partner törvényes képviselője adatainak kezelése
Adatkezelés célja:
A szerződés megkötése és teljesítése
Kezelt adatok köre:
Törvényes képviselő neve, tisztsége
Adatkezelés jogalapja:
Az Adatvédelmi Rendelet 6. cikke (1) bekezdésének b) pontja, az adatkezelés szerződés megkötéséhez, teljesítéséhez szükséges.
9. Szerződésben kapcsolattartóként megjelölt személyek adatainak kezelése
Adatkezelés célja:
A szerződés teljesítésének elősegítése érdekében történő kapcsolattartás
Kezelt adatok köre: kapcsolattató neve, pozíciója, telefonszáma, e-mail címe, postai címe
Adatkezelés jogalapja:
Az Adatvédelmi Rendelet 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja, az adatkezelés a partner és az Alapítvány jogos érdeke.
10. Alapítvány által szervezett rendezvények során készített fényképekkel kapcsolatos adatkezelés
Portré jellegű fényképekre vonatkozó adatkezelés
Az Alapítvány amennyiben ahhoz az Érintett hozzájárul az általa szervezett rendezvényen
a) egyes résztvevőkről fényképeket készít
b) a képeket az Alapítvány a honlapján közzéteszi
(www.lexisalapitvany.hu) illetőleg megőrzi, és szükség szerint felhasználja a közhasznú tevékenység folytatásának népszerűsítésére, igazolására.
Adatkezelés célja:
Az adatkezelés célja az (a) jelzésű adatkezelés az Alapítvány Alapító Okiratában meghatározott alapcél szerinti tevékenységének dokumentálása, alátámasztása, valamint hatóság részére történő igazolása.
Az adatkezelés célja a (b) jelzésű adatkezelés esetében az Alapítvány tevékenységéről történő tájékoztatás adása, az Alapítvány alapcélja szerinti tevékenységének, népszerűsítése, az Alapítvánnyal szembeni szimpátia felkeltése, közbizalom elmélyítése, valamint az Alapítvány jó hírnevének erősítése.
Kezelt adatok köre:
11. Az Érintettről készült fotó
Adatkezelés jogalapja:
Az Adatvédelmi Rendelet 6. cikke (1) bekezdésének a) pontja, az Érintett hozzájárulása.
Tömegfelvételekkel kapcsolatos adatkezelés
Az Alapítvány az általa szervezett rendezvényen a Ptk. 2:48. §-a szerint tömegfelvételnek minősülő fényképeket készít, amely esetben a képen szereplők, mint sokaság jelennek meg a felvételen. A képeket az Alapítvány a honlapján közzéteszi (www.lexisalapitvany.hu), illetőleg megőrzi, és szükség szerint felhasználja a közhasznú tevékenység folytatásának népszerűsítésére, igazolására.
Adatkezelés célja:
Az Alapítvány Alapító Okiratában meghatározott céljai szerinti tevékenységének dokumentálása, alátámasztása, valamint szükség esetén a hatóság részére történő igazolása. Ezen túl az adatkezelés célja az Alapítvány tevékenységéről történő tájékoztatás adása, az Alapítvány céljai szerinti tevékenységének népszerűsítése, az Alapítvánnyal szembeni szimpátia felkeltése, közbizalom elmélyítése, valamint az Alapítvány jó hírnevének erősítése.
Kezelt adatok köre:
Tömegfelvétel az Érintett részvételével
Adatkezelés jogalapja:
Az Adatvédelmi Rendelet 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja, az adatkezelés az Alapítvány jogos érdeke.
12. Adattovábbítás
Ilyen adattovábbítás valósul meg különösen, de nem kizárólag az alábbi esetekben:
a) jogszabály rendelkezése okán pl. az adóhatóságoknak, társadalombiztosítási szerveknek, egyéb hatóságoknak történő adattovábbítás stb.;
A jogszabályok által meghatározott esetekben az Alapítvány köteles átadni bizonyos munkaviszonyra vonatkozó adatokat más Címzetteknek (hatóságok, bíróságok, egyéb állami szervek), amelyek az átadott adatok kezelése során az irányadó jogszabályokban foglaltak szerint járnak el, illetve tartoznak felelősséggel.
b) az Alapítvány törvényes érdekeinek védelme érdekében indított eljárások során történő adattovábbítás (pl. hatósági, bírósági eljárásokban);
c) olyan vészhelyzetben történő adattovábbítás (pl. tűzoltóság, mentőszolgálat, bányakapitányság, bányahatóság, rendőrség stb. részére), amelynek során egy munkavállaló, vagy más személy egészsége vagy biztonsága veszélyben forog.
13. Adatfeldolgozók
Az adatok kezelése során adatfeldolgozóként vesszük igénybe:
– weboldalunkat a Megjelenésmentor Korlátolt Felelősségű Társaság üzemelteti.
14. Adatkezeléssel összefüggő nyilvántartások
Az Alapítvány az adatkezelési tevékenysége jogszerűségének ellenőrzése, valamint az Érintett tájékoztatása céljából Adatkezelési Nyilvántartást vezet, amely tartalmazza:
-az adatkezelő nevét és elérhetőségét;
-az adatkezelés céljait;
-az Érintettek kategóriáinak, valamint a személyes adatok kategóriáinak ismertetését;
-olyan címzettek kategóriáit, akikkel a személyes adatokat közlik vagy közölni fogják, ideértve a harmadik országbeli címzetteket vagy nemzetközi szervezeteket;
-adott esetben a személyes adatok harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történő továbbítására vonatkozó információk, beleértve a harmadik ország vagy a nemzetközi szervezet azonosítását;
-ha lehetséges, a különböző adatkategóriák törlésére előirányzott határidők;
-ha lehetséges, az adatkezelés kockázatai mértékének megfelelő szintű adatbiztonság garantálása érdekében hozott technikai és szervezési intézkedések általános leírása.
Az Alapítvány az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az Érintett tájékoztatása céljából Adatvédelmi Incidens Nyilvántartást vezet, amelyben kötelező rögzíteni minden adatvédelmi incidenst, minimum az alábbi tartalom szerinti részletezettséggel:
az érintett személyes adatok körét,
az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát,
az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és
az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint
az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat
Az Adatkezelési Nyilvántartás, valamint az Adatvédelmi Incidens Nyilvántartás vezetését az Alapítvány kijelölt adatvédelmi tisztviselője végzi.
15. Adatvédelmi Incidens esetén követendő eljárás
Az adatvédelmi incidenst az Alapítvány adatvédelmi tisztviselője indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, köteles bejelenteni a Hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.
Az adatvédelmi incidens nyilvántartási kötelezettség arra az esetre is kiterjed, ha az incidenst annak okán nem kell bejelenteni a Hatósághoz, hogy az valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.
Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, úgy a bejelentéshez mellékelni kell a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.
A bejelentés tartalmára vonatkozó előírások:
a) ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetőleges számát;
b) közölni kell a további tájékoztatást nyújtó kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
c) ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
d) ismertetni kell az Alapítvány által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Amennyiben nem lehetséges az információkat egyidejűleg közölni, azok további indokolatlan késedelem nélkül később részletekben is közölhetők a Hatósággal.
Az adatfeldolgozó az adatvédelmi incidenst, az arról való tudomásszerzését követően indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb 24 órán belül köteles bejelenti az Alapítványnak.
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira nézve, az Alapítvány indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az Érintettet az adatvédelmi incidensről.
Az Érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
a) az Alapítvány megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
b) az Alapítvány az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az Érintett jogaira jelentett magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
c) a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az Érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
16. Adatvédelmi tisztviselő kinevezése
Az Alapítvány az adatkezelési tevékenysége jogszerűségének biztosítása érdekében – figyelemmel az Adatvédelmi Rendelet előírásaira is – adatvédelmi tisztviselőt jelöl ki.
Az Alapítvány biztosítja, hogy az adatvédelmi tisztviselő a személyes adatok védelmével kapcsolatos összes ügybe megfelelő módon és időben bekapcsolódjon.
Az Alapítvány biztosítja, hogy az adatvédelmi tisztviselő a feladatai ellátásával kapcsolatban utasításokat senkitől ne fogadjon el. Az Alapítvány az adatvédelmi tisztviselőt feladatai ellátásával összefüggésben nem bocsáthatja el és szankcióval nem sújthatja. Az adatvédelmi tisztviselő közvetlenül az Alapítvány Kuratóriumának tartozik felelősséggel.
Az Érintettek a személyes adataik kezeléséhez és az e rendelet szerinti jogaik gyakorlásához kapcsolódó valamennyi kérdésben az adatvédelmi tisztviselőhöz fordulhatnak.
Az adatvédelmi tisztviselő legalább a következő feladatokat látja el:
- az érintetti jogok gyakorlásából fakadó kötelezettségek teljesítése kapcsán szakmai támogatást nyújt;
- tájékoztat és szakmai tanácsot ad az Alapítvány szervezetei vagy az adatfeldolgozó, továbbá az adatkezelést végző alkalmazottak részére az adatvédelmi rendelkezések szerinti kötelezettségeikkel kapcsolatban;
c) ellenőrzi a törvényeknek, az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó személyes adatok védelmével kapcsolatos belső szabályainak való megfelelést, ideértve a feladatkörök kijelölését, az adatkezelési műveletekben vevő személyzet tudatosság-növelését és képzését, valamint a kapcsolódó auditokat is;
d) kérésre elvégzi az adatvédelmi hatásvizsgálatot, vagy szakmai tanácsot ad az adatvédelmi hatásvizsgálatra vonatkozóan, valamint nyomon követi a hatásvizsgálat elvégzését;
e) együttműködik a felügyeleti Hatósággal; és
f) az adatkezeléssel összefüggő ügyekben kapcsolattartó pontként szolgál a felügyeleti Hatóság felé, valamint adott esetben bármely egyéb kérdésben konzultációt folytat vele.
17. Oktatás
Az Alapítvány elkötelezett a munkavállalói adatvédelmi tudatosságának fejlesztésében, amelynek érdekében kötelező jelleggel oktatást szervez a személyes adatok kezelésének jogszerű és tervezett céljáról, a pontos és naprakész információk védelmének és tárolásának szükségességéről, valamint a munkavállalók által hozzáférhető adatok bizalmas kezeléséről.
A jogosult felhasználók kötelesek betartani jelen szabályzat rendelkezéseit, az Alapítvány pedig megfelelő munkajogi intézkedéseket köteles tenni a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, ha a személyes adatokhoz való hozzáférés, azok kezelése vagy felhasználása a jelen szabályzat követelményeivel össze nem egyeztethető módon történik.
18. Az Ön jogai az adatkezeléssel kapcsolatban
Az adatkezelés időtartamán belül Önt a Rendelet előírásai szerint az alábbi jogok illetik meg:
- személyes adatokhoz és az adatkezeléssel kapcsolatos információkhoz való hozzáférés,
- helyesbítéshez való jog,
- adatkezelés korlátozása,
- törléshez való jog,
- hordozhatósághoz való jog,
- tiltakozáshoz való jog,
- hozzájárulás visszavonási joga.
Amennyiben Ön jogaival élni kíván, az az Ön azonosításával jár együtt, valamint Önnel szükségszerűen kommunikálnunk kell. Ezért az azonosítás érdekében személyes adatok megadására lesz szükség (de az azonosítás csak olyan adaton alapulhat, amelyet egyébként is kezelünk Önről), valamint az email fiókunkban elérhető lesz az Ön adatkezeléssel kapcsolatos panasza a jelen tájékoztatóban, a panasszal kapcsolatban megjelölt időtartamon belül. Az adatkezeléssel kapcsolatos panaszokat legkésőbb 30 napon belül válaszoljuk meg.
A hozzájárulás visszavonásának joga
Ön bármikor jogosult az adatkezeléshez adott hozzájárulást visszavonni, ilyen esetben a megadott adatokat rendszereinkből töröljük.
A személyes adatokhoz és információkhoz való hozzáférés
Ön jogosult arra, hogy visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy:
- a kezelt személyes adatokhoz hozzáférést kapjon és
- a következő információkról tájékoztassuk:
- az adatkezelés céljai;
- az Önről kezelt személyes adatok kategóriái;
- információ azon címzettekről vagy címzettek kategóriáiról, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közöltük vagy közölni fogjuk;
- a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
- az Ön azon joga, hogy kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
- ha az adatokat nem Öntől gyűjtötték be, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
- az automatizált döntéshozatal tényéről (ha alkalmazott ilyen eljárás), ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozóan érthető információkat, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és Önre nézve milyen várható következményekkel bír.
A jog gyakorlásának célja az adatkezelés jogszerűségének megállapítására és ellenőrzésére irányulhat, ezért többszöri tájékoztatás kérés esetén méltányos költségtérítést számolhatunk fel a tájékoztatás teljesítéséért cserébe.
A személyes adatokhoz való hozzáférést úgy biztosítjuk, hogy az Ön azonosítását követően emailben juttatjuk el Önhöz a kezelt személyes adatokat és az információkat. Kérjük, hogy kérelmében jelölje meg, hogy a személyes adatokhoz kér hozzáférést, vagy az adatkezeléssel kapcsolatos információkat kéri.
Helyesbítéshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére késedelem nélkül helyesbítsük az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat.
Adatkezelés korlátozásához való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére korlátozzuk az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
- Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy ellenőrizzük a személyes adatok pontosságát, ha az ellenőrzésre nincs szükség, akkor korlátozást sem alkalmazunk;
- az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- már nincs szükségünk a személyes adatokra a megjelölt adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
- Ön tiltakozott az adatkezelés ellen, de jogos érdekünk is megalapozhatja az adatkezelést, ez esetben amíg megállapításra nem kerül, hogy jogos indokaink elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben, az adatkezelést korlátozni kell.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Ön hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen (legalább a korlátozás feloldását megelőző 3 munkanappal) tájékoztatjuk Önt.
Törléshez – elfeledtetéshez való jog
Ön jogosult arra, hogy indokolatlan késedelem nélkül töröljük az Önre vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtöttük vagy kezeltük;
- Ön visszavonja hozzájárulását és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
- Ön tiltakozik a jogos érdeken alapuló adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok (azaz jogos érdek) az adatkezelésre,
- a személyes adatokat jogellenesen kezeltük és ez a panasz alapján megállapítást nyert,
- a személyes adatokat a ránk alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
Ha bármely jogszerű oknál fogva nyilvánosságra hoztuk az Önről kezelt személyes adatot, és bármely fent megjelölt okból törölni vagyunk kötelesek azt, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megtesszük az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassuk az adatokat kezelő más adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését. Főszabályként az Ön személyes adatait nem hozzuk nyilvánosságra.
A törlés nem alkalmazandó, amennyiben az adatkezelés szükséges:
- a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
- a személyes adatok kezelését előíró, a ránk alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
- jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Tiltakozáshoz való jog
Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak jogos érdeken alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben a személyes adatokat nem kezelhetjük tovább, kivéve, ha bizonyítjuk, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Hordozhatósághoz való jog
Amennyiben az adatkezelés szerződés teljesítéséhez szükséges, vagy az adatkezelés az Ön önkéntes hozzájárulásán alapul, Önnek joga van arra, hogy kérje, hogy az Ön által a részünkre megadott adatokat gépileg értelmezhető formában megkapja, amit xml, JSON, vagy csv formátumban bocsátunk az Ön rendelkezésére, ha ez technikailag megvalósítható, akkor kérheti, hogy az adatokat ebben a formában más adatkezelő számára továbbítsuk.
Jogorvoslati lehetőségek
Amennyiben Ön szerint megsértettük valamely, az adatkezelésre vonatkozó törvényi rendelkezést, vagy nem teljesítettük valamely kérelmét, akkor vélelmezett jogellenes adatkezelés megszüntetése érdekében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság vizsgálati eljárását kezdeményezheti.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetőségei:
- Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
- Email cím: ugyfelszolgalat@naih.hu
- Telefonszám: +36 1 391 1400
- Fax szám: +36 1 391 1410
Adatvédelmi kérdésekkel kapcsolatban további információ található a Hatóság honlapján: https://naih.hu/
Tájékoztatjuk emellett arról is, hogy polgári pert is indíthat bíróság előtt.
19. Adatbiztonság
Az informatikai rendszerek működtetése során a szükséges jogosultságkezelési, belső szervezési és technikai megoldásokkal biztosítjuk, hogy adatai illetéktelen személyek birtokába ne juthassanak, illetéktelen személyek az adatokat ne tudják törölni, módosítani vagy kimenteni a rendszerből. Az adatvédelmi és adatbiztonsági követelményeket érvényre juttatjuk adatfeldolgozóinkkal szemben is. Az esetleges adatvédelmi incidensekről nyilvántartást vezetünk, amennyiben szükséges, a felmerülő incidensről tájékoztatjuk Önt.
20. Egyéb rendelkezések
Fenntartjuk a jogot, hogy jelen adatkezelési tájékoztatót az adatkezelés célját és jogalapját nem érintő módon módosítsuk. Amennyiben azonban a gyűjtött adatokkal kapcsolatban a gyűjtésük céljától eltérő célból további adatkezelést kívánunk végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatjuk Önt az adatkezelés céljáról és az alábbi információkról:
- a személyes adatok tárolásának időtartamáról, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az időtartam meghatározásának szempontjairól;
- azon jogáról, hogy kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen, valamint a hozzájáruláson, vagy szerződéses kapcsolaton alapuló adatkezelés esetén kérheti az adathordozhatósághoz való jog biztosítását;
- hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén arról, hogy a hozzájárulást Ön bármikor visszavonhatja,
- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról;
- arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint, hogy Ön köteles-e a személyes adatokat megadni továbbá, hogy milyen lehetséges következményekkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása;
- az automatizált döntéshozatal tényéről (ha alkalmazott ilyen eljárás), ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozóan érthető információkat, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és Önre nézve milyen várható következményekkel bír.
Az adatkezelés csak ezt követően kezdhető meg, amennyiben az adatkezelés jogalapja hozzájárulás, az adatkezeléshez a tájékoztatáson felül Önnek hozzá is kell járulnia.
Jelen Adatkezelési Tájékoztató 2023. január 15. napjától érvényes.